علم و تکنولوژی

کو: طراحی مک مینی 2023 تغییری نخواهد کرد

انتظار می رود که اپل مدل تازهی از مک مینی را سال آینده روانه بازار گجت های هوشمند کند. این روز ها خبرهای زیادی درباره طراحی و مشخصات این محصول تازه شرکت اپل در فضای مجازی منتشر می شود، اما امروز در تازهترین گزارش منتشر شده به این موضوع اشاره شد که مک مینی...

28 اردیبهشت 1401

تورهای چین: از هتل های لوکس و شیک تا اقامگاه های خانگی در چین

در جهان هیچ کشوری سریع تر از چین سرگرم ساخت هتل نیست. در طی دو دهه گذشته، این کشور شاهد ساخت و سازهای زیادی در این زمینه بوده و اکنون بیشتر نام های بین المللی معروف در چین شعبه و نمایندگی دارند. همه اینها برای مسافرین مستقل خبرهای بسیار خوبی است، بدین...

25 اردیبهشت 1401

اعلام اهداف برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی ورزش و محصولات نوین و تجهیزات وابسته گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه ایجاد بستری لازم برای آشنایی با محصولات داخلی است.

24 اردیبهشت 1401

ثبت ملی درخت گز بی بی دوست زابل

درخت گز بی بی دوست شهرستان زابل، قدیمی ترین گونه گز شناسایی شده در کشور، با قدمتی حدود 500 تا 550 سال، در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی، ثبت ملی شد.

22 اردیبهشت 1401

سفر های نوروزی زمینه ای برای توسعه کرونا نشود، رعایت اصول بهداشتی از الزمات سفر های درون و برون کشوری

خبرگزاری خبرنگاران- وزیر کشور با تاکید بر اینکه سفر های نوروزی به زمینه ای برای توسعه کرونا تبدیل نشود، گفت: رعایت مقررات بهداشتی در سفر های نوروزی، ضرورتی جدی برای مهار بیماری کروناست و در این خصوص استانداران بایستی نظارت جدی به عمل آورند.

18 اردیبهشت 1401

آشنایی با تاریخچه ساعت سوئیسی

ساعت سوئیسیضرب المثلی وجود دارد که می گوید هیچ چیز به میزان ساعت سوئیسی دقیق نیست! ساعت سوئیسی در سرتاسر دنیا معروفیت دارد و جزء گرانقیمت ترین و برترین ساعت های دنیا به شمار می فرایند. اما چطور کشوری کوچک در بین کوه های آلپ توانسته بر صنعت قدرتمند و ثروتمند...

11 اردیبهشت 1401

دانش بنیانهای نوع یک بیشترین سهم اکوسیستم نوآوری را دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، از کل شرکتهای دانش بنیان، 4هزار و 12 شرکت تولیدی نوع یک هستند.

9 اردیبهشت 1401

پیست اسکی کاکان یاسوج آماده استقبال از گردشگران و ورزشکاران است

خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد با بارش برف در ارتفاعات یاسوج، پیست اسکی کاکان با انواع ورزش ها و سرگرمی های زمستانی رونق دوباره ای گرفت.

3 اردیبهشت 1401

حمل و نقل عمومی در اصفهان

اصفهان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل این شهر زیبا با این مقاله همراه باشید.

25 فروردین 1401

گزارش جامع سیاست های سنجش و پذیرش در جلسه هفته آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می گردد

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هفته آینده گزارش جامعی را در مورد سیاست های سنجش و پذیرش به متقاضیان ورود به آموزش عالی در صحن این شورا ارائه خواهیم کرد.

15 اسفند 1400

بررسی کامل شرایط و امکانات یک مهمانپذیر ارزان در تهران

اگر قصد انتخاب و رزرو مهمان پذیر در تهران را دارید، در این مقاله به تمامی ابهامات و سوالات شما درباره شرایط کلی مهمانپذیر و چگونگی اقامت در آن پاسخ داده می شود.

13 اسفند 1400

چرا سیاره گنج به یکی از پرهزینه ترین شکست های تاریخ دیزنی تبدیل شد؟

والت دیزنی یک شرکت بزرگ فیلم سازی است و امروزه تقریبا غیرممکن است که آن ها فیلمی بسازند و آن فیلم شکست بخورد اما فیلم کم ترشناخته شده سیاره گنج در سال 2002، یکی از پرهزینه ترین شکست های دیزنی است.

28 بهمن 1400

وزیر کشور: لازمه افزایش رفاه و ارتقای هویت و اقتصاد شهرها و روستاها مطالعات کاربردی است

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش برای افزایش حداکثری ارایه خدمات به ساکنان شهرها و روستاها و برطرف انتظارات مردم باید اولویت اصلی مدیریت شهری و روستایی کشور باشد، توضیح داد: لازمه پاسخ منطقی به این انتظارات و تلاش برای اداره مطلوب شهرها و روستاها، اجرای...

18 بهمن 1400

هواوی روی بهبود عملکرد سنسور اثر انگشت نوری خود کار می نماید

هوآوی دیروز پتنتی را با عنوان روش شناسایی اثر انگشت و تجهیزات الکترونیکی آن با شماره CN113807141A منتشر کرد که جزئیات یک فناوری نوآورانه را نشان می دهد و موجب بهبود عملکرد سنسور اثر انگشت خواهد شد. در این پتنت از سنسور اثر انگشت نوری همراه با یک حسگر خازنی...

14 بهمن 1400

تکن 7 در دو نسخه نو شامل تمام محتوای دانلودی عرضه شد

باندای نامکو (Bandai Namco) خاطرنشان کرد که دو نسخه نو از بازی مبارزه ای خود یعنی تکن 7 عرضه نموده است. به این معنا که هم اکنون دو نسخه Originals و Definitive از تکن 7 برای پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر در دسترس هستند.

12 بهمن 1400

عرضه زودهنگام گوشی گیمینگ ردمی K50 Pro

شرکت Redmi، در حال تدارک برای عرضه گوشی های سری K50 خود در سال آینده میلادی در کشور چین است. مدتی پیش، جدول زمانی عرضه از طریق DigitalChatStation، افشاگر دنیای فناوری، اعلام شده بود. اکنون، DigitalChatStation اطلاعات جدیدی ارائه کرده است که طبق آن گوشی Redmi K50 با کد L10 به ثبت...

9 بهمن 1400

انجام 30 جهش همزمان در واریانت نو امیکرون

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: سویه امیکرون مسری تر از دلتا کرونا است.

25 دی 1400

مدیریت یکپارچه حوزه های آبخیز راهکاری برای کنترل خشکسالی

خبرگزاری خبرنگاران-مجری طرح کلان مدیریت جامع خشکسالی در بخش کشاورزی گفت: با مدیریت یکپارچه حوزه های آبخیز می توان بسیاری از بلایا از جمله خشکسالی را به طور قابل توجهی در قالب مدیریت ریسک، کنترل کرد.

24 دی 1400

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد ابهر و اداره کل محیط زیست زنجان امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد ابهر و اداره کل حفاظت از محیط زیست زنجان با هدف ارتقای دانش محیط زیستی مردم و دانشجویان به امضا رسید.

14 دی 1400

بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد

کانادا دیروز چهاردهم اکتوبر بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری تا کنون را برگزار کرد. در این پذیرش با این حجم که از فوریه بی سابقه بوده است مجموعا 4,500 دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 471 امتیاز داشته اند. گفتنی است حداقل امتیاز این...

13 دی 1400
تعداد: (134)