حمل و نقل عمومی در اصفهان

به گزارش وبلاگ معماری، اصفهان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل این شهر زیبا با این مقاله همراه باشید.

حمل و نقل عمومی در اصفهان

هرساله تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی از اصفهان بازدید می نمایند. حمل و نقل و جابه جایی یکی از مهم ترین نکات برای شهرهای توریستی است که خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان به خوبی از پس این مورد برآمده است. در اصفهان علاوه بر تاکسی، اتوبوس و اتوبوس تندرو می توانید از دوچرخه نیز بهره ببرید. بعلاوه مترو اصفهان نیز در حال تکمیل است.

تاکسی

تاریخچه تاکسی در اصفهان به سال 1319 برمی شود. در آن موقع کرایه راستا دروازه تهران (میدان جمهوری اسلامی) تا دروازه دولت (میدان امام حسین) 5 ریال بود. در حال حاضر و پس گذشت سال ها سیستم تاکسیرانی اصفهان بسیار گسترده شده و علاوه بر تاکسی های عادی، تاکسی توریستی، تاکسی بی سیم، تاکسی ویژه پایانه، تاکسی فرودگاه و سرویس مدارس نیز به حوضه این سازمان اضافه شده است.

برای گرفتن تاکسی مانند دیگر شهرهای ایران کافیست، کنار خیابان یا در ایستگاه های تاکسی بایستید.

تا به امروز بیشتر تاکسی های اصفهان مجهز به سامانه هوشمند شده اند که از طریق این سیستم می توانید کرایه خود را از طریق کارت های بانکی یا اصفهان کارت و یا کارت الکترونیکی حمل و نقل پرداخت کنید.

اصفهان کارت

این سامانه برای پرداخت های خرد شهری مانند تاکسی، اتوبوس، دوچرخه و هر پرداخت دیگری طراحی شده. در حال حاضر شما می توانید این کارت ها را از باجه های فروش بلیت در ایستگاه اتوبوس تهیه کنید. بعلاوه می توانید تا سقف 20000 تومان این کارت را شارژ کنید. از این کارت می توانید برای تاکسی، اتوبوس، دوچرخه، مراکز تفریحی، پارکینگ و باغ پرندگان بهره ببرید.

با پیشرفت تکنولوژی، سیستم تاکسیرانی در اصفهان هم به روز شده و شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن تپسی، راید یا اسنپ به صورت اینترنتی تاکسی بگیرید

اتوبوس

یک سال پس از احداث تاکسیرانی، شرکت اتوبوس رانی در سال 1320 راه اندازی شد. شرکت اتوبوس رانی در ابتدا فقط هشت راستا را پوشش می داد. در حال حاضر اتوبوس رانی اصفهان بیش از 1600 دستگاه اتوبوس در اختیار دارد. سیستم اتوبوس رانی اصفهان یکی از برترین سیستم های حمل و نقل کشور است که بیشتر سطح شهر را پوشش می دهد.

تمامی اتوبوس های خط واحد اصفهان به سیستم پرداخت الکترونیک مجهز هستند و باید با اصفهان کارت یا حمل و نقل، کرایه را پرداخت کنید.

BRT

اتوبوس تندرو یا همان BRT یکی از برترین راه ها برای جابه جایی است. خط حرکت مخصوص، کیفیت بالا، سرعت مناسب از خصوصیات این وسیله است. این سامانه در سال 1390، با حدود 40 دستگاه اتوبوس، در اصفهان آغاز به کار کرد. در حال حاضر اتوبوس تندرو اصفهان 6 خط دارد که روزانه تعداد زیادی از شهروندان و توریستان را جابه جا می نماید.

برای پرداخت کرایه همچون اتوبوس باید از کارت حمل و نقل یا اصفهان کارت بهره ببرید.

مترو

مترو یکی از برترین و محبوب ترین وسیله های حمل و نقل در سراسر دنیا است. نبود ترافیک و جلوگیری از افزایش آلودگی محیط زیست از ویژگی های این وسیله است. افزایش جمعیت و توسعه شهر اصفهان، باعث شد تا پروژه مترو اصفهان نیز کلید بخورد. مترو اصفهان علاوه بر پوشش درون شهری، برخی از شهرهای اطراف را نیز به اصفهان متصل می نماید. در حال حاضر مترو اصفهان دارای سه خط ریلی است.

به یاد داشته باشید که همیشه می توانید انواع تور اصفهان را در وبلاگ معماری مقایسه نموده و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / new.isfahan.ir

به "حمل و نقل عمومی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید