فرهنگ و هنر

تورهای چین: از هتل های لوکس و شیک تا اقامگاه های خانگی در چین

در جهان هیچ کشوری سریع تر از چین سرگرم ساخت هتل نیست. در طی دو دهه گذشته، این کشور شاهد ساخت و سازهای زیادی در این زمینه بوده و اکنون بیشتر نام های بین المللی معروف در چین شعبه و نمایندگی دارند. همه اینها برای مسافرین مستقل خبرهای بسیار خوبی است، بدین...

25 اردیبهشت 1401

برگزاری اجلاس میراث ناملموس یونسکو بدون پرونده ای از سوی ایران

در سیزدهمین اجلاس ناملموس بین دولت های یونسکو، ایران پرونده ای برای ارائه ندارد و ثبت جهانی دو پرونده یلدا و عود به سال بعد موکول شد.

16 اردیبهشت 1401

کرندغرب شهر ملی ابزارآلات فلزی می گردد

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از پیگیری برای ثبت ملی کرندغرب به عنوان شهر ملی ابزارآلات فلزی سنتی اطلاع داد.

14 اردیبهشت 1401

5 تا از زیباترین مدل های رومیزی برای دکوراسیون خانه

میز یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون است. چراکه همواره در مرکز توجه افراد قرار گرفته است. به همین دلیل زیبایی و تزئین میز مهم است. انتخاب زیباترین مدل رومیزی برای میزهای موجود در خانه باعث زیباتر شدن منزل می گردد. هرچند رومیزی یک المان جزئی است اما می تواند...

1 اردیبهشت 1401

حمام های عمومی و سنتی، ظرفیت نو جهانگرد پذیری

کاربری دوباره حمام های عمومی و سنتی ایران می تواند سبب اشتغال زایی و جذب گردشگران گردد.

31 فروردین 1401

رونمایی از پوستر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر

یک روز مانده به شروع چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر از پوستر بزرگترین رویداد سینمایی کشور رونمایی شد.

13 اسفند 1400

تخت جمشید از نگاه گردشگران خارجی (قسمت اول)

سازه های بزرگ تخت جمشید مسافران و حتی بومیان را در حیرت فرو می برد. بازتاب آن در نوشته های نخستین گردشگران خارجی آشکار است.

5 اسفند 1400

چرا سیاره گنج به یکی از پرهزینه ترین شکست های تاریخ دیزنی تبدیل شد؟

والت دیزنی یک شرکت بزرگ فیلم سازی است و امروزه تقریبا غیرممکن است که آن ها فیلمی بسازند و آن فیلم شکست بخورد اما فیلم کم ترشناخته شده سیاره گنج در سال 2002، یکی از پرهزینه ترین شکست های دیزنی است.

28 بهمن 1400

واکنش انصارالله به اعتراف ائتلاف سعودی

فارس نوشت: دولت نجات ملی یمن به اعتراف سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی درباره ساختگی بودن کلیپی درباره سایت موشکی الحدیده واکنش نشان داد.

24 بهمن 1400

دوره قاجار و جامعه ای مردسالار، شناختن روابط اجتماعی و فرهنگی زنان در روزگار ناصری

خبرنگاران- آناهید خزیر: کتاب سفرنامه همسر عمادالملک به مکه با عنوان فرعی روزنامه سفر خیریت اثر سرکار نوابه علیه عالیه حاجیه شاهزاده خانم به مکه مکرمه تصویرگر شاهزاده خانم قاجاری است که سفر خود را از چهارشنبه بیست و یکم شعبان المعظم سال 1303ق شروع می کند...

23 بهمن 1400

خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال 2017 کدامند (قسمت اول)

عملیات عمرانی گسترده، ویروس های مرگ بار و انفجار جمعیت در بعضی مقاصد گردشگری عملا سفر به آن ها را خالی از لطف می نماید. خبرنگاران میخواهد این محل ها را معرفی کند و برای هر یک جایگزینی شایسته ارائه دهد.

16 بهمن 1400

چطور برای عکس کپشن بنویسیم؟

شاید یک عکس بتواند هزاران کلمه را بیان کند، اما گاهی به یک شرح احتیاج داریم تا به درک مان از عکس بیشتر یاری کند. این شرح که کپشن نام دارد، عکس ها را شرح می دهد و می تواند حال وهوای عکس را نشان یا تغییر دهد.

11 بهمن 1400

ناگهان ذهنم ایستاد در راه جشنواره سینماحقیقت

تهران (پانا) - مستند ناگهان ذهنم ایستاد به کارگردانی مهدی باقری و تهبه کنندگی محسن استادعلی در جشنواره سینما حقیقت نمایش داده خواهد شد.

7 بهمن 1400

ماه عسل در توسکانی: راهنمای سفر و آب و هوا

اطلاعات ضروری پیش از سفر به ناحیهشرایط ورود: گذرنامه با مهلت سفر دست کم سه ماهه

4 بهمن 1400

برگزاری تور پاویون گردی ایران به وسیله راهنمایان گردشگری

راهنمایان تخصصی گردشگری که از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایشگاه اکسپو دبی اعزام شده اند، بازدید نمایندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران را در قالب تورهای پاویون گردی با جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کشور آشنا می نمایند.

28 دی 1400

محمدرضا گلزار موهایش را رنگ کرد ! ، چقدر زشت شد !

خبرنگاران:سلفی نو محمدرضا گلزار را در ادامه مشاهده می کنید.

27 دی 1400

برترین جاهای دیدنی سوئیس

سوئیس از محبوب ترین مقصدهای توریستی دنیاست که سالانه میلیون ها توریست برای بازدید از جاهای دیدنی سوئیس به این کشور سفر می نمایند. طبیعت خارق العاده زیبا با دشت های سرسبز و کوهستان های پوشیده از برف، جاذبه های تاریخی م

19 دی 1400

جاذبه های دیدنی شهر تورین

کشور ایتالیا یکی از کشور های با تمدن و با قدمت اروپایی محسوب می شود. این کشور شهرهای زیبا و دیدنی بسیاری دارد، که می توان از آن ها به شهر تورین اشاره کرد. جاذبه های دیدنی شهر تورین بسیار فراوان می باشند و افراد می توانند، در سفر به این شهر زیبا از آن ها دیدن...

8 دی 1400

تکنیک هایی برای بالا بردن هوش بچه ها

زندگی امروز- هوش هیجانی یکی از انواع هوش است که برخورداری از آن، نشانه داشتن بلوغ عاطفی فرد و یکی از شاخص های مهم برای موفقیت در زندگی و روابط بین فردی است. تعریف این هوش به طور ساده یعنی درک کردن احساسات خود و دیگران و مدیریت کردن هیجانات. نکته مهم برخورداری...

6 دی 1400

حمایت از جوانان موسیقی کمکی است به ما پیرمردها!

تیمور مهرابی از تنبورنوازان باسابقه کشورمان در گفت وگویی، به نکاتی چون لزوم حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی و بعلاوه افزایش برگزاری جشنواره هایی در این حوزه پرداخت.

4 آذر 1400
تعداد: (132)