برترین جاهای دیدنی سوئیس

به گزارش وبلاگ معماری، سوئیس از محبوب ترین مقصدهای توریستی دنیاست که سالانه میلیون ها توریست برای بازدید از جاهای دیدنی سوئیس به این کشور سفر می نمایند. طبیعت خارق العاده زیبا با دشت های سرسبز و کوهستان های پوشیده از برف، جاذبه های تاریخی م

برترین جاهای دیدنی سوئیس

تعلق به قرون وسطی و شهرهای قدیمی با معماری مجذوب نماینده همه از جمله جاهای دیدنی سوئیس هستند.

تقریباً تمامی گردشگران به آشنایی به جاهای دیدنی سوئیس احتیاج دارند؛ چه آنهایی که در تور سوئیس ثبت نام نموده اند و می خواهند پیش از سفر نسبت به این جاذبه ها اطلاعات کسب نمایند، و چه آنهایی که هنوز در پی علتی برای سفر به سوئیس هستند.

هر چند سوئیس به قدری زیبا و مجذوب نماینده است که نمی توان تمامی جاذبه های آن را در یک مقاله گنجاند، اما تصمیم گرفتیم در یک مقاله تعدادی از بهترین جاهای دیدنی سوئیس را برای شما معرفی کنیم تا شناخت خوبی از این کشور و جاذبه های گردشگری آن به دست آورید.

برای آشنا با جاذبه های زیر تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

فواره ژنو

دهکده گریندلوالد

آبشار راین

برج ساعت برن

زوریخ

فواره ژنو (Jet dEau)

بعید است از گردشگری بخواهید تا تعدادی از مهمترین جاهای دیدنی سوئیس را به شما معرفی کند و او نامی از فواره ژنو نبرد. فواره ژنو یکی از مشهورترین جاهای دیدنی سوئیس است که تمامی گردشگرانی که به ژنو سوئیس سفر می نمایند، حتما از آن بازدید خواهند کرد.

این فواره غول آسا یکی از نمادهای اصلی گردشگری ژنو و سوئیس است که در سال 1951 در این محل نصب شده است. این فواره در هر ثانیه در حدود 500 لیتر از آب دریاچه ژنو را تا ارتفاع 140 متری پرتاب می نماید.

این فواره علاوه بر اینکه یکی از شاهکارهای مهندسی به شمار می رود، باعث ایجاد چشم انداز زیبایی در ساحل دریاچه ژنو نیز می شود. بسیاری از اوقات به علت پاشیدن ذرات آب در هوا و تابش آفتاب، رنگین کمانی در کنار این فواره شکل می گیرد.

دهکده گریندلوالد (Grindelwald)

شاید سوئیس بیش از هر چیز به داشتن پیست های اسکی هیجان انگیز و دهکده های رویایی معروفیت داشته باشد. اما اگر در پی جایی هستید که هر دوی این موارد را باهم داشته باشد، بدون شک باید به دهکده گریندلوالد سفر کنید. گریندلوالد را شاید بتوان زیباترین روستای سوئیس نامید.

این دهکده یکی از مشهورترین جاهای دیدنی سوئیس است زیرا بزرگترین تفرجگاه اسکی در منطقه یونگفراو (Jungfrau) را در خود جای داده است. این دهکده زیبا در هر دو فصل تابستان و زمستان مملو از گردشگران است. در زمستان این منطقه به یکی از بهترین منطقه ها برای اسکی و ورزش های زمستانی است و در تابستان نیز مسیرهای بسیار زیبایی برای کوهپیمایی در اطراف این دهکده وجود دارد.

آبشار راین (Rhine Falls)

همانگونه که گفتیم سوئیس طبیعتی بسیار خیره نماینده دارد و به همین علت جاذبه های طبیعی بخش مهمی از جاهای دیدنی سوئیس را تشکیل می دهند. یکی از این جاذبه های طبیعی، آبشار راین در شمال این کشور است. آبشار راین با 25 متر ارتفاع و حدود 125 متر عرض، بزرگترین آبشار قاره اروپاست.

این آبشار در نزدیکی کانتون زوریخ واقع شده است و شاید بتوان آن را یکی از جاهای دیدنی زوریخ سوئیس دانست. در ماه های ژوئن و ژولای که برف های کوه ها آب می شود، حجم این رودخانه به حداکثر اندازه خود می رسد و زیبایی آن دوچندان می شود.

برای بازدید آبشار راین می توانید از قایق های تفریحی که شما را تا نزدیکی این آبشار می برند بهره ببرید. بعلاوه در کنار این آبشار نیز سکوهایی وجود دارد که شما را تا نزدیکترین فاصله به آبشار راین می برد.

برج ساعت برن (Zytglogge)

اما همانگونه که گفتیم سوئیس علاوه بر جاذبه های طبیعی شگفت انگیز، آثار تاریخی مهمی نیز دارد. این کشور با پیشینه تاریخی غنی خود، می تواند گردشگران علاقه مند به آثار باستانی را نیز راضی نگه دارد. یکی از این جاهای دیدنی سوئیس که هواداران بسیاری دارد، برج ساعت برن است.

این جاذبه که از مهمترین جاهای دیدنی برن سوئیس است، در واقع بخشی از دیوار دفاعی شهر برن بوده است که در قرن 11 میلادی ساخته شده است. اما در سال 1530 با نصب ساعت بر روی این برج، کاربری آن تغییر پیدا می نماید. امروزه این برج نه تنها یکی از جاهای دیدنی برن سوئیس، بلکه یکی از بهترین جاهای دیدنی سوئیس است.

ساعت این برج یکی از قدیمی ترین ساعت های موجود در جهانست که در واقع یک ساعت نجومی است و اطلاعات متعددی مثل برج های فلکی و … در روی آن نمایش داده می شود.

زوریخ (Zurich)

جدای از تمامی جاذبه های طبیعی و تاریخی سوئیس، شهرهای این کشور خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری تمام عیار هستند. شهرهای سوئیس بسیار زیبا و با معماری فوق العاده خاصی هستند به طوریکه هر یک از آنها را می توان جداگانه در لیست جاهای دیدنی سوئیس قرار داد. کافیست یک بار عکس شهرهای سوئیس را ببینید تا متوجه این نکته شوید.

یکی از این شهرها، زوریخ است. زوریخ بزرگترین شهر سوئیس و یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری این کشور به شمار می رود. این شهر به قدری زیبا و مجذوب نماینده است که نام بردن از تمام دیدنی های زوریخ سوئیس به یک مقاله جداگانه احتیاج دارد.

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس و یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری این کشور به شمار می رود

با قدم زدن در بخش تاریخی شهر زوریخ و تماشای ساختمان های بازمانده از قرون وسطی، می توانید به خوبی با معماری سنتی زوریخ و سوئیس آشنا شوید. این منطقه مملو از رستوران ها، کافه ها و گالری های مختلف است. بعلاوه خیابان Bahnhofstrasse نیز در این منطقه واقع شده است. این خیابان با طول یک مایل، یکی از بهترین مراکز خرید در سرتاسر اروپاست و تقریبا هر چه در زمینه مد و پوشاک و زیورآلات بخواهید، در آن یافت می شود.

[aparat id=C0c8J]

سوئیس یکی از زیباترین کشورهایی است که هر گردشگری در جهان می تواند به آن سفر کند. جاهای دیدنی سوئیس به قدری زیبا و اعجاب انگیز هستند که خاطره آن تا سال ها در خاطرتان خواهد ماند و تصاویر شهر سوئیس جای ثابتی را در آلبوم شما به خود اختصاص می دهند.

منبع: ققنوس

به "برترین جاهای دیدنی سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید