صنایع دستی

برگزاری اجلاس میراث ناملموس یونسکو بدون پرونده ای از سوی ایران

در سیزدهمین اجلاس ناملموس بین دولت های یونسکو، ایران پرونده ای برای ارائه ندارد و ثبت جهانی دو پرونده یلدا و عود به سال بعد موکول شد.

16 اردیبهشت 1401

کرندغرب شهر ملی ابزارآلات فلزی می گردد

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از پیگیری برای ثبت ملی کرندغرب به عنوان شهر ملی ابزارآلات فلزی سنتی اطلاع داد.

14 اردیبهشت 1401

5 تا از زیباترین مدل های رومیزی برای دکوراسیون خانه

میز یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون است. چراکه همواره در مرکز توجه افراد قرار گرفته است. به همین دلیل زیبایی و تزئین میز مهم است. انتخاب زیباترین مدل رومیزی برای میزهای موجود در خانه باعث زیباتر شدن منزل می گردد. هرچند رومیزی یک المان جزئی است اما می تواند...

1 اردیبهشت 1401

حمام های عمومی و سنتی، ظرفیت نو جهانگرد پذیری

کاربری دوباره حمام های عمومی و سنتی ایران می تواند سبب اشتغال زایی و جذب گردشگران گردد.

31 فروردین 1401

ماه عسل در توسکانی: راهنمای سفر و آب و هوا

اطلاعات ضروری پیش از سفر به ناحیهشرایط ورود: گذرنامه با مهلت سفر دست کم سه ماهه

4 بهمن 1400

برگزاری تور پاویون گردی ایران به وسیله راهنمایان گردشگری

راهنمایان تخصصی گردشگری که از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایشگاه اکسپو دبی اعزام شده اند، بازدید نمایندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران را در قالب تورهای پاویون گردی با جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کشور آشنا می نمایند.

28 دی 1400

مشخص عرصه و حریم پناهگاه انسان نئاندرتال در کرمانشاه

فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان به منظور معین عرصه و حریم این مکان در راستای پروژه ردیابیِ گذار از پارینه سنگی میانی به نوین در غرب زاگرس میانی در استان کرمانشاه شروع شد.

8 آبان 1400

ادامه تغییرات گسترده در وزارتخانه ضرغامی

در ادامه تغییرات ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون گردشگری هم تغییر کرد و احکام دیگری برای سایر مسؤولیت ها صادر شد.

2 مهر 1400

افتتاح 33 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در لرستان

خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از افتتاح 33 پروژه در استان با حضور معاون گردشگری این وزارتخانه و به وسیله ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور اطلاع داد.

2 تیر 1400

نراق؛ شهری با قدمت چندین هزارساله

نراق یکی از ناشناخته ترین شهرهای تاریخی ایران است که شاید کمتر کسی اسم آن را شنیده باشد. این شهر کوهستانی که در نزدیکی دلیجان در استان مرکزی واقع شده است، جاذبه ها و دیدنی های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که اغلب از دید گردشگران پنهان می ماند.

7 اردیبهشت 1400

اقامت بیش از 5000 گردشگر داخلی و خارجی در استان سمنان

خبرنگاران/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی استان از اقامت بیش از 5000 توریست داخلی و خارجی طی چند روز اخیر در این استان خبر داد.

23 فروردین 1400

بزرگترین بازارچه هنری خاورمیانه 19 دی افتتاح می شود

جمعه 12 دی بازار پروانه به عنوان بزرگترین بازارچه هنری، صنایع دستی و آنتیک در سطح ایران و خاورمیانه به صورت پیش گشایش و جمعه 19 دی با حضور مسئولان به صورت رسمی افتتاح می شود.

17 بهمن 1399

بازار قزوین یکی از بازارهای هزار ساله ایران، عکس

برای دیدن یکی از بازارهای هزار ساله ایران باید با تهیه بلیط هواپیما، سفری به قزوین داشته باشید. بازار قزوین، شاهکاریست که از دوره های قبل و بعد از صفوی و قاجار زندگی در آن جریان داشته و دارد.

7 دی 1399

برطرف تصرف از چندین هکتار اراضی عرصه و حریم آثار ملی، آنالیز پرونده سعدآباد و نیاوران در دیوان عالی

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تشریح مهم ترین اقدامات این اداره کل در سال گذشته به برطرف تصرف از چندین هکتار اراضی عرصه و حریم آثار ملی و خلع ید در بنای شربت خانه صفوی اشاره نمود.

5 مهر 1399

بابا داوود ؛ ابوالهول ایران، نگهبان دریای خزر !

پیکره سنگی بابا داوود عنبران در استان اردبیل معروف به ابوالهول ایران و نگهبان دریای مازندران ظرفیت گردشگری تاریخی و طبیعی بی نظیر با قابلیت جهانی است که تا اکنون به دلایل نامشخص، مهجور مانده و معرفی نشده است.

22 شهریور 1399

طرح منطقه تفرجگاهی گردو در اراک ابلاغ شد

استاندار استان مرکزی گفت: منطقه تفرجگاهی گردو در اراک یکی از کانون های مهم برای جذب گردشگران است که اجرای طرح جامع آن تصویب و ابلاغ شده است.

14 مرداد 1399

خبرنگاران هنرمند میبدی زیلوهایی با کاربری های جدید طراحی کرد

یزد- خبرنگاران- یک هنرمند زیلوباف میبدی با به وجود آوردن آویزه های تزیینی (تاپ استری) جدید از جنس زیلو کاربری های نوینی برای این هنر صنعت طراحی کرد.

13 مرداد 1399

بوسعید؛شهری افسانه ای و جذاب در دل تونس

پناهگاهی آرامش بخش برای گریز از شلوغی های پایتخت تونس و دروازه ای محبوب برای افراد محلی و بازدیدکنندگان مشتاق. خیابان های دوست داشتنی و سنگ فرش شده آن با فروشگاه های هنری، غرفه های سوغاتی، کافه هایی عجیب و غریب پر شده اند.

6 مرداد 1399

روستای پریان در کرمانشاه؛ لوکیشن سریال نون خ 2، عکس

پریان نام روستایی در استان کرمانشاه است. این روستا در بخش دینور شهرستان صحنه و در دامنه کوهی با نام پشتِ پری (پشت پریان) دهستان کندوله جای دارد. روستای پریان همراه با روستاهای کندوله و شریف آباد تنها روستاهایی در منطقه دینور هستند که اهالی آن ها به زبان...

12 تیر 1399

دو پروژه مهم گردشگری در یاسوج افتتاح می گردد

نشست مشترک رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد صبح روز سه شنبه 9 اردیبهشت ماه 99 در محل جلسات این اداره کل برگزار گردید.

10 تیر 1399
تعداد: (29)