چطور برای عکس کپشن بنویسیم؟

به گزارش وبلاگ معماری، شاید یک عکس بتواند هزاران کلمه را بیان کند، اما گاهی به یک شرح احتیاج داریم تا به درک مان از عکس بیشتر یاری کند. این شرح که کپشن نام دارد، عکس ها را شرح می دهد و می تواند حال وهوای عکس را نشان یا تغییر دهد.

چطور برای عکس کپشن بنویسیم؟

به گزارش خراسان، کپشن حتی می تواند به تفاسیر مختلفی منجر گردد و یک عکس میانه را به عکسی شناخته شده در دنیا تبدیل کند.

در این قسمت 8 نکته برای نوشتن یک شرح عکس مناسب را با هم مرور می کنیم.

عنوان مناسب با پلتفرم

سبک و قالب کپشن عکس شما به پلتفرمی که عکس در آن نمایش داده می گردد، بستگی دارد. عکس شما در نمایشگاه است یا مجله؟ هرجایی، نمایشگاه، مجله و... قوانین منحصربه خودش را دارد، اما برای آپلود عکس در فضایی مثل اینستاگرام، آزادی بیشتری دارید؛ مثل درج تاریخ عکاسی یا نوشتن داستانی طولانی تر.

لحن صحیح

کپشن را طوری بنویسید که انگار با دوست تان صحبت می کنید. مردم تمایلی به خواندن جملات پیچیده ندارند. سطح سواد مخاطبان تان را درنظر بگیرید.

یک عنوان عکس خوب، مخاطبان وسیعی را با پس زمینه های مختلف هدف قرار می دهد پس باید درک و تفسیر آن برای همه آسان باشد. لحن و کپشن باید مطابقت داشته باشند.

شناسایی هدف

ممکن است لازم باشد یک یا دو هدف را که می خواهید با عنوان عکس خود به آن برسید انتخاب کنید. مثلا اگر کسب وکار یا برندی قرار است با یک عکس تبلیغ کند، کپشن باید کمتر درباره یک شخص و بیشتر درباره یک محصول باشد. همین موضوع برای عکس های شخصی هم صدق می نماید.

شناسایی مخاطب

مخاطب شما چه کسی است؟ سن، علاقه و ملیتش چیست؟ هرچند یک عکس می تواند با نشانه های دنیای مثل اشک یا لبخند با مخاطبان زیادی ارتباط بگیرد، اما زبان و پیشینه فرهنگی بر تفسیر کپشن تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، یک عکس از مراسم خاک سپاری در هند می تواند مردم را گیج کند، چون رنگ عزا در این کشور سفید است و کپشن در این باره یاری نماینده است.

شناساندن افراد

اگر عکس، یک فرد مشهور یا شخص مهم را نشان می دهد، نام او را ذکر کنید. بعلاوه می توانید افرادی را شناسایی کنید که مشهور نیستند، اما برای پیغام عکس شما مهم هستند. به عنوان مثال، عکس مشهوری وجود دارد با کپشنی که فقط می گوید: دختر افغان. استیو مک کاری این عکس را سال 1984 در کمپ پناهندگان گرفت.

بدون دانستن کپشن ما باز هم زیبایی چهره دختر را تشخیص می دهیم، اما این دو کلمه به ترس در چشمان او معنی می دهد.

استفاده از نقل قول

استفاده از نقل قول یا اشعار معروف به عنوان شرح عکس هم راه بدی نیست. گاهی اوقات شخص دیگری قبلاً کلماتی را گفته است که عکس شما را به برترین شکل توصیف می نماید. روش خلاقانه دیگر استفاده از عناوین فیلم به عنوان شرح عکس است.

کپشن ارزشمند

شرح عکس باید ارزش و اطلاعات بیشتری به بیننده بدهد نه این که آن چه را در خود عکس واضح است، شرح بدهد. می توانید از اولین جمله ای که با نگاه کردن به عکس به فکر تان می رسد بهره ببرید.

مثلا درباره عکس بالون ها به جای استفاده از عنوان بالون های هوای گرم در ترکیه می توانید اولین چیزی را که به فکر تان می رسد، بگویید؛ مثل آزاد مثل پرنده.

ایجاد مشارکت

کپشن هایی که بیننده را درگیر می نمایند، تأثیرگذارتر هستند. در شبکه های اجتماعی، کپشن های مجذوب کننده مانند جادو عمل می نمایند. یک سوال جالب می تواند احساسات و تداعی های بیشتری را درباره یک توصیف آموزنده برانگیزاند. دوست دارید در هفته بعد راجع به کدام موضوع در نگاتیو صحبت کنیم؟ شما به ما بگویید.

منبع: فرارو

به "چطور برای عکس کپشن بنویسیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای عکس کپشن بنویسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید