معماری و عمران

تورهای چین: از هتل های لوکس و شیک تا اقامگاه های خانگی در چین

در جهان هیچ کشوری سریع تر از چین سرگرم ساخت هتل نیست. در طی دو دهه گذشته، این کشور شاهد ساخت و سازهای زیادی در این زمینه بوده و اکنون بیشتر نام های بین المللی معروف در چین شعبه و نمایندگی دارند. همه اینها برای مسافرین مستقل خبرهای بسیار خوبی است، بدین...

25 اردیبهشت 1401

حمام های عمومی و سنتی، ظرفیت نو جهانگرد پذیری

کاربری دوباره حمام های عمومی و سنتی ایران می تواند سبب اشتغال زایی و جذب گردشگران گردد.

31 فروردین 1401

بازآفرینی 2020 محله فرسوده در کشور با همکاری تعاونی ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعاونی های توسعه محلی به منظور ساماندهی ظرفیت های محله و مشارکت در توسعه و بازآفرینی محلات نوسازی و ساخت مسکن در تمام محله های کم برخوردار کشور، راه اندازی می گردد.

1 اسفند 1400

خطرناک ترین مقاصد گردشگری در سال 2017 کدامند (قسمت اول)

عملیات عمرانی گسترده، ویروس های مرگ بار و انفجار جمعیت در بعضی مقاصد گردشگری عملا سفر به آن ها را خالی از لطف می نماید. خبرنگاران میخواهد این محل ها را معرفی کند و برای هر یک جایگزینی شایسته ارائه دهد.

16 بهمن 1400

خانه های کلنگی مرکز چند؟

این روز ها یافتن و خرید خانه های مقرون به صرفه در تهران تبدیل به آرزوی بسیاری از شهروندان شده است.

20 دی 1400

برترین جاهای دیدنی سوئیس

سوئیس از محبوب ترین مقصدهای توریستی دنیاست که سالانه میلیون ها توریست برای بازدید از جاهای دیدنی سوئیس به این کشور سفر می نمایند. طبیعت خارق العاده زیبا با دشت های سرسبز و کوهستان های پوشیده از برف، جاذبه های تاریخی م

19 دی 1400

هر آنچه باید در خصوص لواشک بدانید

لواشک در واقع نوعی عصاره تغلیظ و خشک شده میوه ها است، البته لازم به ذکر است که مصرف لواشک خواص بسیاری برای بدن و درمان بعضی بیماری ها دارد.

3 آذر 1400

40 کیلومتر طرح خط انتقال آب روستایی در بانه اجرا شد

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان گفت: با هدف کاهش مسائل کمبود آب در نقاط روستایی بانه 40 کیلومتر خط انتقال آب در امسال اجرا شده است.

28 مهر 1400

ادامه تغییرات گسترده در وزارتخانه ضرغامی

در ادامه تغییرات ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون گردشگری هم تغییر کرد و احکام دیگری برای سایر مسؤولیت ها صادر شد.

2 مهر 1400

خانه ملت ، زندیان: کاهش نرخ سیمان به تخلیه حباب قیمت مسکن یاری می نماید

خبرنگاران - عضو هیئت رئیسه کمیسیون مالی مجلس با اشاره به کاهش 10 هزار تومانی قیمت سیمان در روزهای اخیر گفت: امیدوارم با افزایش همکاری و هم افزایی دولت و مجلس فرایند نزولی قیمت مصالح ساختمانی تدوام داشته و موجب کاهش قیمت مسکن گردد.

23 شهریور 1400

نقدها و نمرات فیلم قهرمان؛ رضایت بخش اما نه چندان درخشان (جشنواره کن 2021)

فیلم سینمایی قهرمان (A Hero) جدیدترین اثر اصغر فرهادی کارگردان مشهور ایرانی دیروز بعد از ظهر در جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 به نمایش عایدی.

19 مرداد 1400

افتتاح 33 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در لرستان

خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از افتتاح 33 پروژه در استان با حضور معاون گردشگری این وزارتخانه و به وسیله ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور اطلاع داد.

2 تیر 1400

لبنیات، رمز سلامتی روزه داران

سیناپرس/ مصرف لبنیات به عنوان بخشی از مواد مغذی تأمین کننده نیازهای بدن ممکن است در ماه رمضان با بی توجهی همراه باشد.

25 اردیبهشت 1400

نراق؛ شهری با قدمت چندین هزارساله

نراق یکی از ناشناخته ترین شهرهای تاریخی ایران است که شاید کمتر کسی اسم آن را شنیده باشد. این شهر کوهستانی که در نزدیکی دلیجان در استان مرکزی واقع شده است، جاذبه ها و دیدنی های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که اغلب از دید گردشگران پنهان می ماند.

7 اردیبهشت 1400

برگزاری وبینار تخصصی هدفمند مشارکت مردمی و بحران های شهری

وبینار تخصصی هدفمند ناگفته های علمی مشارکت مردمی و بحران های شهری یکشنبه دهم اسفند ماه 1399 از ساعت 9 الی 14 از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار می گردد.

7 فروردین 1400

راه های ورود تازه واردان به بازار سهام

مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران در گزارشی به قلم آرمین صادقی عدل به بررسی دلایل ورود سرمایه گذاران جدید به بازار سهام در سال های گذشته پرداخته است.

2 فروردین 1400

لفاظی مجدد سفیر انگلیس علیه ایران: تداوم حضور انصارالله در صنعاء به افزایش نفوذ تهران در یمن منجر خواهد شد

سفیر انگلیس در یمن در گفت وگو با یک روزنامه سعودی، با ژستی انسان محبت آمیز به تکرار ادعاهای واهی علیه جنبش انصارالله یمن و جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

29 اسفند 1399

بزرگترین بازارچه هنری خاورمیانه 19 دی افتتاح می شود

جمعه 12 دی بازار پروانه به عنوان بزرگترین بازارچه هنری، صنایع دستی و آنتیک در سطح ایران و خاورمیانه به صورت پیش گشایش و جمعه 19 دی با حضور مسئولان به صورت رسمی افتتاح می شود.

17 بهمن 1399

بازار قزوین یکی از بازارهای هزار ساله ایران، عکس

برای دیدن یکی از بازارهای هزار ساله ایران باید با تهیه بلیط هواپیما، سفری به قزوین داشته باشید. بازار قزوین، شاهکاریست که از دوره های قبل و بعد از صفوی و قاجار زندگی در آن جریان داشته و دارد.

7 دی 1399

بیشترین ساخت و ساز در یک دهه گذشته در سال 90 صورت گرفت

شهر: اوج ساخت و ساز در تهران مربوط به سال 1390 با صدور 28 هزار و 665 پروانه تخریب و نوسازی است. این میزان نسبت به یکسال قبل از آن یعنی 1389 بیش از دو هزار عدد افزایش داشته است.

7 دی 1399
تعداد: (35)