سفر های نوروزی زمینه ای برای توسعه کرونا نشود، رعایت اصول بهداشتی از الزمات سفر های درون و برون کشوری

به گزارش وبلاگ معماری، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر کشور با تاکید بر اینکه سفر های نوروزی به زمینه ای برای توسعه کرونا تبدیل نشود، گفت: رعایت مقررات بهداشتی در سفر های نوروزی، ضرورتی جدی برای مهار بیماری کروناست و در این خصوص استانداران بایستی نظارت جدی به عمل آورند.

سفر های نوروزی زمینه ای برای توسعه کرونا نشود، رعایت اصول بهداشتی از الزمات سفر های درون و برون کشوری

به گزارش خبرگزاری وبلاگ معماری، احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع وبلاگ معماری اظهارداشت: رعایت مقررات بهداشتی در سفر های نوروزی، ضرورتی جدی برای مهار بیماری کروناست و در این خصوص استانداران بایستی نظارت جدی به عمل آورند.

وی اضافه نمود: در راستای ایمن سازی سفر های نوروزی، کمیسیون ایمنی سفر ها برای کاهش حوادث جاده ای و کنترل از لحاظ رعایت مقررات بهداشتی باید تشکیل گردد. یکی از مسائل جدی در دوران کرونا و پساکرونا، سلامت روان است.

وی بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی جدی و هدفمند برای حفظ سلامت روان تامید کرد و ادامه داد: در گام نخست احتیاجمند مطالعات دقیق پیمایشی از موضوع سلامت روان در دوران کرونا تا اینکه تعیین گردد که کرونا چه مقدار در اختلالات روانی موثر بوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به رویکرد آموزشی، پژوهشی و مداخلات در حوزه سلامت روان، اظهار کرد: باید ازهمه ظرفیت ها و داشته ها چه به وسیله تقویت دانش عمومی جامعه از سلامت روان و چه تسهیل حضور افراد مورد احتیاج در نظام مشاوره ای کشور استفاده کرد.

وحیدی، یکی از دلایل تاکید بر بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی را موضوع سلامت روان دانست و گفت: تعطیلی مدارس باعث تنهایی دانش آموزان می گردد که اثر نامطلوبی بر سلامت روان آن ها دارد.

وی افزود: آسیب کرونا از خود کرونا بیشتر است و برای همین باید تدابیر علمی لازم را برای مدیریت این موضوع داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به گزارش مسئولان بقاع متبرکه در کشور از فرایند رعایت مقررات بهداشتی، اظهار داشت: طبق گزارش ها، برترین عملکرد را در رعایت اصول بهداشتی داشته اند.

وحیدی افزود: حرم های مقدس، مامن حل مسائل مردم بوده اند و هستند که نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت روان دارند.

وی بعلاوه گفت: اصول بهداشتی با دغدغه جدی تر در اماکن متبرکه دنبال و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همانند گذشته به نحو مطلوبی رعایت گردد.

موضوع سفر های نوروزی از دیگر محور های مورد اشاره وحیدی در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: رویکرد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر ممنوعیت سفر نیست، اما رعایت ضوابط و اصول بهداشتی از جمله الزمات جدی سفر های درون و برون کشوری است.

وی اضافه نمود: در سفر های نوروزی دو موضوع حمل و نقل و اسکان مطرح است و درج کد کیو-آر بهداشتی از جمله الزمات پذیرش مهمان در هتل ها است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سفر های نوروزی زمینه ای برای توسعه کرونا نشود، رعایت اصول بهداشتی از الزمات سفر های درون و برون کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر های نوروزی زمینه ای برای توسعه کرونا نشود، رعایت اصول بهداشتی از الزمات سفر های درون و برون کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید