دانش بنیانهای نوع یک بیشترین سهم اکوسیستم نوآوری را دارند

به گزارش وبلاگ معماری به نقل از معاونت علمی و فناوری، از کل شرکتهای دانش بنیان، 4هزار و 12 شرکت تولیدی نوع یک هستند.

دانش بنیانهای نوع یک بیشترین سهم اکوسیستم نوآوری را دارند

اما نوع دیگری از شرکت های دانش بنیان فراوریی وجود دارد که در صورت فعالیت در حوزه های فناوری برتر با دارا بودن یکی از شرایط شرکت فراوریی نوع 2 می شوند. این شرکت ها می باید کالاها یا خدمات یا فرآیند فراوری یا تجهیزات فراوری مندرج در لیست کالاها و خدمات دانش بنیان سطح 1یا سطح 2 را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی و مشروط به دارا بودن همه معیارهای ماده 1 آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، ساخته و ارائه نمایند. بعلاوه شرکت باید حداقل یک پروژه مهندسی، پیمان کاری و ساخت باشد.

علاوه بر شرکت های دانش بنیان فراوریی نوع یک و دو، شرکت های نوپا نیز زیر چتر حمایتی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار می گیرند. این شرکت ها که دارای اظهارنامه اقتصادیاتی یا عایدی عملیاتی در اظهارنامه اقتصادیاتی سال اقتصادی گذشته خود نیستند با احراز شرایطی، می توانند از حمایت ها برخوردار شوند.

از جمله این شرایط آن است که در صورتی که شرکت حداقل یک کالا یا خدمت یا فرآیند فراوری یا تجهیزات فراوری مندرج در لیست کالاها و خدمات دانش بنیان سطح یک را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی و مشروط به دارا بودن همه معیارهای ماده 1 آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، ساخته و ارائه نمایند، به صورت شرکت نوپا نوع یک تایید می شوند.

بند دیگر این شرایط مستلزم آن است که در صورتی که شرکت نوپا، حداقل یک کالا یا خدمت یا فرآیند فراوری یا تجهیزات فراوری که در لیست کالاها و خدمات دانش بنیان سطح 2 آمده است را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی و مشروط به دارا بودن همه معیارهای ماده نخست آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، بسازند ارائه نمایند؛ این شرکت ها در قالب نوپای نوع 2 تایید می شوند.

بعلاوه اگر شرکت متقاضی به طور هم زمان محصولاتی مندرج در هر دو لیست کالاها و خدمات دانش بنیان سطح 1 و 2 را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی و مشروط به دارا بودن همه معیارهای ماده 1 آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، ساخته و ارائه نمایند، به صورت شرکت نوپا نوع 1 تایید می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانش بنیانهای نوع یک بیشترین سهم اکوسیستم نوآوری را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیانهای نوع یک بیشترین سهم اکوسیستم نوآوری را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید