خبرنگاران پژوهش&zwnjسراهای دانش&zwnjآموزی با تولیدات فناوران ایرانی تجهیز شده&zwnjاند

به گزارش وبلاگ معماری، تهران-خبرنگاران- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: بخش قابل توجهی از تجهیزات فناوران ایرانی که در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در سال های گذشته ارائه شد، مورد استفاده پژوهش سراهای دانش آموزی قرار گرفته است.

خبرنگاران پژوهش&zwnjسراهای دانش&zwnjآموزی با تولیدات فناوران ایرانی تجهیز شده&zwnjاند

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری روز دوشنبه در مراسم تجهیز 58 پژوهش سرای دانش آموزی در سراسر کشور با بیان این که تحول زیست بوم فناوری و نوآوری از دانش آموزان شروع می گردد، اضافه کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه زیست بوم نوآوری اهمیت زیادی دارد و زیست بوم جدیدی در حوزه آموزش کشور باید اتفاق بیفتد البته این راه طولانی است.

وی با تاکید بر این که باید با آموزش های متناسب با احتیاج جامعه و آینده کشور، زمینه برای تربیت دانش آموز خلاق و پژوهشگر فراهم گردد، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این جهت همراهی خوبی دارد که نتایج آن در پرورش دانش آموزان خلاق و نوآور مشهود است.

ستاری تاکید نمود: دانش آموز خلاق و پژوهشگر زمینه ساز تحول اقتصاد دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعلام کرد: در نمایشگاه ایران ساخت سال گذشته، بیش از 330 میلیارد تومان فروش تجهیزات ایران ساخت انجام شد.

ستاری از تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی با تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی ایران ساخت اطلاع داد و گفت: بخش قابل توجهی از تجهیزات فناوران ایرانی که در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت ارائه شد، مورد استفاده پژوهش سراهای دانش آموزی قرار گرفته است.

وی با یادآوری ارائه بیش از 9 هزار تجهیزات پیشرفته در این نمایشگاه، اعلام کرد: بیش از 84 میلیارد تومان از فروش کلی نمایشگاه، وارد آموزش و پرورش شد. از هنرستان ها تا مدارس تجهیز شدند و این حمایت از مدارس علاوه بر این در حمایت از پژوهش سراهای دانش آموزی نیز جریان دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: مهم است دانش آموز در پژوهش سرای دانش آموزی با تجهیزات ایران ساخت کار کند و به این باور برسد که این توانمندی در کشور وجود دارد و او نیز باید در جهت توسعه و خلاقیت قرار گیرد.

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به منظور کاهش وابستگی آزمایشگاه های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین استفاده از توانمندی های داخلی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان در زمینه ساخت تجهیزات و فراوری مواد آزمایشگاهی، از سال 92 تا به امروز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است.

هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت نیز امسال از 27 تا 30 آذرماه امسال هم زمان با هفته پژوهش با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پژوهش&zwnjسراهای دانش&zwnjآموزی با تولیدات فناوران ایرانی تجهیز شده&zwnjاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پژوهش&zwnjسراهای دانش&zwnjآموزی با تولیدات فناوران ایرانی تجهیز شده&zwnjاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید