تحلیلگر عراقی: عفو جنایتکاران بلک واتر پایمال کردن خون عراقی هاست

به گزارش وبلاگ معماری، یکی از تحلیلگران عراقی با اشاره به عفو قاتلان غیرنظامیان عراقی از سوی رئیس جمهور آمریکا از آن به مثابه پایمال کردن خون آنانی که به دست این جنایتکاران کشته شده اند، یاد کرد.

تحلیلگر عراقی: عفو جنایتکاران بلک واتر پایمال کردن خون عراقی هاست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ معماری به نقل از المعلومه، محمد الساعدی تحلیلگر امور سیاسی عراقی به انتقاد از سکوت دولت مصطفی الکاظمی در قبال جنایات آمریکا در عراق پرداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ معماری بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ معماری بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عاملان جنایات میدان النسور در بغداد را مورد عفو قرار داده است نشانه اهانت به خون عراقی هاست.

الساعدی تاکید نمود: سکوت دولت عراق در قبال این اقدامات به مفهوم چشم پوشی از حق و پایمال کردن خون عراقی هایی است که در نتیجه اقدامات آمریکا علیه غیرنظامیان کشته شده اند.

وی اعلام کرد: دولت در قبال مواضع آمریکا فقط تماشاگر است و تهدیدات واشنگتن و جنایات مکرر آن علیه ملت عراق سبب شده است که ترامپ عاملان جنایت میدان النسور بغداد از بلک واتر را عفو کند و دولت هیچ اقدام قضایی علیه جنایات آمریکا انجام نمی دهد.

خشم عراقی ها از نادیده انگاشتن خون مردم عراق از سوی ترامپ

عفو چهار کارمند شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر از سوی دونالد ترامپ خشم شهروندان عراقی را به دنبال داشت است. آنها می گویند هدف از حضور اعضای این شرکت نه حمایت از ما که کشتن شهروندان عراقی بوده است.

یکی از همین شهروندان می گوید اگر خون شهروندان عراقی برای اینها ارزش ندارد از محاکم بین المللی و سازمان ملل می خواهیم تا به این مساله رسیدگی نمایند.

سال 2007 چهار کارمند این شرکت آمریکایی در نزدیکی میدان نسور بغداد، شماری از غیرنظامیان را کشتند و بعضی دیگر را زخمی کردند.

صالح عابد، یک شهروند عراقی که در نزدیکی میدان النسور حضور دارد می گوید: شرکت بدنام بلک واتر شهروندان عراقی را در همین جا به قتل رساند، امروز شنیدیم که آنها با دستور شخصی رئیس جمهور ترامپ آزاد شده اند. اگر خون های ریخته شده برای آنها اهمیتی ندارد ما از سازمان ملل متحدد، جامعه دنیای و سازمانهای حقوق بشری می خواهیم به سرعت برای محکوم کردن این قاتلان وارد عمل شوند.

علی محسن، جوان عراقی نیز از فرمان عفو ترامپ عصبانی است و می گوید: اول اینکه این شرکت یک شرکت بدنام است. این شرکت خصوصی 17 شهروند عراقی را کشته است و تصمیمی که ترامپ در خصوص این شرکت صادر کرد بی عدالتی در حق همه عراقی ها است.

اقبال عبدالرضا، زن میانسال عراقی تصمیم ترامپ را اشتباه می داند و می گوید: ما جوانان و افراد خوبی را به خاطر جنایتی که آنها مرتکب شدند از دست دادیم، آنها که فوت کردند شاید دختر و پسر و خواهر و برادر من و شما نباشند اما فرزندان ما هستند.

عباس روماحی، دیگر شهروند عراقی است که به تصمیم اخیر ترامپ اعتراض دارد و می گوید: خون عراقی ها کم ارزش نیست. چهار آمریکایی آزاد می شوند آنهم وقتی فجیع ترین جنایات را در عراق مرتکب شده اند. این اقدام واقعا ناعادلانه است. به اعتقاد من و دیگر عراقی ها چنین چیزی قابل قبول نیست.

محمد الشحمانی هم از عفو چهار کارمند شرکت امنیتی بلک واتر متعجب است. به گفته او آنها امروز ذات خودشان را نشان دادند، هر کسی که عراقی ها را بکشد می تواند از زندان بیرون بیاید. این تنها یک بازی کوتاه مدت است. یک محاکمه صوری در جریان است و سپس آنها آزاد می شوند و همه چیز تمام می گردد. رئیس جمهور ایالات متحده با این کارش نشان داد که آنها این کشور را اشغال کردند نه اینکه اینجا را آزاد نموده باشند.

بلک واتر یک شرکت نظامی و امنیتی خصوصی در آمریکاست که سال 1997 از سوی یک افسر سابق نیروی دریایی آمریکا بنیان گذاشته شد.

شرکت بلک واتر سال 2003 و پس از اشغال عراق توسط نظامیان آمریکایی به ارائه خدمات پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تحلیلگر عراقی: عفو جنایتکاران بلک واتر پایمال کردن خون عراقی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر عراقی: عفو جنایتکاران بلک واتر پایمال کردن خون عراقی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید