10 تله کابین و ماشین کابلی برتر جهان کدامند؟

به گزارش وبلاگ معماری، امروزه تله کابین ها، ماشین های کابلی و قطارهای کابلی تبدیل به جز جدایی ناپذیر در کوهستان ها و حتی در خود شهرها شده اند و گزینه مناسبی برای جابه جایی کالاها و مردم در منطقه ها مختلف به شمار می آیند.

10 تله کابین و ماشین کابلی برتر جهان کدامند؟

در منطقه ها کوهستانی تله کابین ها وسیله ای ایدئال برای جابه جایی مردم و کالا ها هستند. در ضمن در شهرهایی که خیابان هایی با شیب تند دارند و سایر وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها توانایی بالا رفتن از این خیابان ها را ندارند، قطار کابلی گزینه مناسبی است. اساس کار تله کابین ها، ماشین های کابلی، قطارهای کابلی و وسایلی از این دست استفاده از کابل هایی است که از طریق موتورهایی مخصوص حرکت می نمایند و این دستگاه ها نیز با متصل شدن به آن ها به حرکت در می آیند. در ادامه به 10 مورد از برترین ها در این دسته اشاره می کنیم.

1. زاکاتکاس، مکزیک

تله کابین زاکاتکاس در مکزیک بر فراز خیابان ها، میدان ها، پشت بام ها و گنبد های این شهر زیبا حرکت می نماید.

سپس این تله کابین تنها در عرض چند دقیقه به بالای Cerro de la Bufa می رسد.

2. ریو دو ژانیرو، برزیل

سفر با این تله کابین در ابتدا شما را به تپه Urca در بالای خلیج گوانابارا در برزیل و بعد به قله کوه کله قندی Sugarloaf Mountain در ارتفاع 396 متری می برد.

در طول راستا مجسمه معروف ریو دو ژانیرو یعنی تندیس حضرت مسیح (ع) در کوه کورکووادو و در حالی که شهر و ساحل هایش به طرز باشکوهی در غروب و در زیر پاهایتان خودنمایی می نمایند را می توانید ببینید.

3. مریدا، ونزوئلا

بلندترین و طولانی ترین تله کابین جهان در کشور ونزوئلا حدود یک ساعت زمان می برد تا از فلات کوه های آند (3125 متر) به بالای کوه Pico Espejo برسد.

این تله کابین در بین راه در چهار ایستگاه و بعلاوه در بالای کوه پیکو بولیوار، توقف می نماید.

4. The Peak Tram، هنگ کنگ، چین

این قطار کابلی در چین با سرعت به بالای کوهی در هنگ کنگ به نام ویکتوریا پیک می رود. چشم انداز ها شهر زمانی که این قطار در ارتفاع قرار می گیرد، بسیار مجذوب کننده و تماشایی است. وقتی که به بالا می رسید، می توانید از خوردن غذا، خرید کردن و قدم زدن در راستاهای پیاده روی پارک لذت ببرید.

5. Genting Skyway، مالزی

سریع ترین ماشین کابلی جهان در مالزی شما را از طریق طولانی ترین کابل نقاله در جنوب شرقی آسیا، جابه جا می نماید. این سفر در Genting Highlands Resort در ارتفاع 2027 متری بالاتر از سطح دریا تمام می گردد.

در خاتمه می توانید از شهربازی، پارک ها، فروشگاه ها و هتل ها تماشا کنید و از این امکانات استفاده ببرید.

6. Gulmarg Gondola، جامو و کشمیر

دره دوست داشتنی گلمرگ در 2730 متری در شمال غربی هیمالیا، به عنوان meadow of flowers (دشت گل ها) نام گذاری شده است.

از این مکان بلندترین ماشین کابلی جهان بر فراز دامنه های pine-clad حرکت می نماید و تا ارتفاع 3980 متری یعنی تقریبا تا نزدیکی قله کوه Apharwat بالا می رود. از اینجا قله K2 و همین طور قله های دیگر هیمالیا قابل تماشا است. در زمستان اسکی خارج از پیست را هم می توانید در این مکان تجربه کنید.

7. پارک ملی Picos de Europa، اسپانیا

کوه های شمال اسپانیا بخشی از زیبایی های طبیعی فوق العاده این منطقه را تشکیل می دهند. در نقطه ورود، کابل نقاله با شیبی تند را می بینید که شما را بر فراز دره ای پوشیده از درخت در Picos تا ارتفاع 1840 متری جابه جا می نماید.

وقتی به بالا رسیدید، می توانید تا نقطه تماشای Aliva قدم بزنید، جایی که چشم انداز کوه ها شما را به کاوش بیشتر این منطقه ها تماشای و مجذوب کننده، ترغیب می نمایند.

8. Grindelwald-Mannlichen، سوئیس

یکی از طولانی ترین راستاهای کابلی در جهان، روستای Grindelwald-Grund (در ارتفاع 943 متری) را به Mannlichen (در ارتفاع 2230 متری) در آلپ سوئیس وصل می نماید که در طول راستا کوه های مشهوری چون یونگفراو و ایگر قرار دارند.

در مدت زمان 30 دقیقه ای که طی کردن این راستا وقت می برد، می توانید از تماشای این قله های ناهموار و دره های زیر پایتان بدون احتیاج به کفش های کوهنوردی و اسکی، شگفت زده شوید.

9. کوه تیبل، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

این تله کابین ها به صورت 360 درجه می چرخند تا مسافران بتوانند در این سفر سریع تا رسیدن به قله کوه تیبل در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی (با ارتفاع 1085 متر)، حداکثر چشم انداز ها اطراف را به خوبی ببینند.

در لحظه ورود از بین راه های متعددی که وجود دارد، می توانید یکی را برای گردش و بازدیدی آرامش بخش انتخاب کنید. این منطقه اغلب در اوایل صبح یا اواخر شب تمیزترین هوا را دارد.

10. Powell-Hyde Line، سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

امروزه قطار کابلی تبدیل به نمادی برای شهر سان فرانسیسکو در کالیفرنیا شده است. با قطار کابلی می توانید سفری را از Powell-Hyde line به سمت محله پرجنب و جوش Russian Hill قبل از سرازیر شدن به سمت تپه های معروف سان فرانسیسکو و در نهایت رسیدن به نقطه پایانی یعنی اسکله ماهیگیری تجربه کنید. بعلاوه در راه پل گلدن گیت را هم خواهید دید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "10 تله کابین و ماشین کابلی برتر جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تله کابین و ماشین کابلی برتر جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید