چرا رب گوجه فرنگی گران شد؟

به گزارش وبلاگ معماری، تابستان فصل فراوانی انواع صیفی جات است و گوجه نیز در همین فصل به اندازه زیادی کشت و فراوری می گردد. اما با ورود به فصل پاییز اندازه برداشت گوجه کاهش پیدا می نماید.

چرا رب گوجه فرنگی گران شد؟

به همین علت فراوری رب گوجه فرنگی نیز کاهش پیدا نموده و قیمت آن نیز دستخوش تغییراتی می گردد.این اتفاقی است که در روزهای اخیر در بازار شاهد آن بوده ایم چرا که قیمت گوجه فرنگی نسبت به ماه قبل نوسان داشته است.با این حال یکی از مسئولان توزیع کالا و خصوصا صیفی جات تاکید می نماید گرانی اخیر رب ربطی به گرانی گوجه ندارد.

وی می گوید: گرانی رب گوجه فرنگی تابعی از گرانی گوجه نیست و باید گرانی این محصول را در مناسبات کارخانه داران جست وجو کنیم. کارخانه داران رب گوجه فرنگی، گوجه مورد احتیاج خود را قبل از گرانی و کمبود این محصول خریداری می نمایند. 5 ماه پیش نرخ گوجه درجه یک کیلویی 5 هزار تومان بود و گوجه ربی کیلویی 1500 تا 2000 تومان خرید و فروش می شد. پس می توان نتیجه گرفت که نسبتی بین گرانی رب و گرانی گوجه وجود ندارد و گرانی اخیر را باید در مناسبات کاری کارخانه داران جست وجو کرد.

این فعال مالی با اشاره به دلایل گرانی گوجه در روزهای اخیر، گفت: گوجه دشت قزوین به اتمام رسید و تا گوجه شیراز به بازار برسد یک بازه زمانی 10 تا 15 روزه زمان ضروری است در این برهه زمانی در بازار نرخ گوجه فرایند صعودی به خود گرفت و قیمت گوجه در میدان به 8 تا 10 هزار تومان رسید.اما تا 10 روز آینده نرخ گوجه متعادل می گردد.

به گفته کارشناسان و فعالان بازار، فرایند صادرات گوجه فرنگی کند شده است چرا که کشورهای حوزه خلیج فارس که عمده خریداران این محصول هستند بیشتر خریدار گوجه فرنگی درجه یک گلخانه ای هستند و خریدار گوجه هوای آزاد ما نیستند.

در ادامه قیمت فعلی انواع رب گوجه فرنگی که از سایت های اینترنتی استخراج شده را ملاحظه می کنید.هشتصد گرمی چین چین 35.000، هشتصد گرمی روژین 35.000، هشتصد گرمی خوشبخت 35.300، هشتصد گرمی طبیعت 32.000، هشتصد گرمی اویلا 28.500، هشتصد گرمی سانتین 34.700، هشتصدگرمی شامینه 28.000 و رب خانگی نیز هر کیلو بین 37 تا 45 هزار تومان به فروش می رود.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار وبلاگ معماری بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "چرا رب گوجه فرنگی گران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رب گوجه فرنگی گران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید