مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل به دنیا آمد که انحصار را از بین ببرد

به گزارش وبلاگ معماری، مدیرعامل ایرانسل در اینستالایو خود با ماهنامه پیوست، از برنامه و رویکردهای این اپراتور در حوزه های مختلف، با موضوع مواردی نظیر پیشگامی در تحقق سبک زندگی دیجیتال، افتتاح بزرگترین دیتاسنتر ایران در هفته گذشته، فرکانس های 700 و 800، برگزاری بزرگترین کنسرت آنلاین ایران با همراهی همایون شجریان و دریافت جایزه اصلی گروه MTN توسط ایرانسل، گفت وگو کرد.

مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل به دنیا آمد که انحصار را از بین ببرد

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند که دوشنبه شب، 12 خرداد 1399، در یک گفت وگوی زندۀ اینستاگرامی با عنوان شبانه های پیوست به پرسش های آرش برهمند، سردبیر ماهنامۀ پیوست پاسخ می داد، در واکنش به پیشگام بودن این اپراتور در ارائه تکنولوژی های جدید گفت: ایرانسل با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص به طور مستقیم و در شرکت های همکار و با ارائۀ بالاترین کیفیت زیرساخت در بخش شبکه و خدمات دیتا و نیز با ارائۀ خدمات مختلف زندگی دیجیتال به مشترکان خود، در پی خلق یک زیست بوم دیجیتال برای ایرانیان است..

وی اضافه نمود: ایرانسل؛ اولین و عظیمترین اپراتور دیجیتال ایران، که در روزهای گذشته با حضور آنلاین رئیس جمهور و وزیر ارتباطات، عظیمترین دیتاسنتر ایران را در غرب تهران افتتاح کرد، با سرمایه گذاری های متنوع، عملاً نشان داده که راستا حرکت از عظیمترین اپراتور دیتا به سمت عظیمترین اپراتور دیجیتال را پیموده است.

ایرانسل، پیشگام در تحقق سبک زندگی دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل، در این گفت وگو، با اشاره به پیشگام بودن این اپراتور در توسعۀ شبکۀ دیتای موبایل، وظیفۀ اپراتورها در شرایط فعلی را خلق خدمات جدید و توسعۀ خدمات دیجیتال بر بستر دیتا، با هدف تحقق سبک زندگی دیجیتال برای مشترکان دانست و سرمایه گذاری ایرانسل، در گروه اسنپ، لنز، چارخونه، آپ و حوزۀ بازی سازی و… را از این دست اقدامات برشمرد.

عباسی آرند همچنین دربارۀ همکاری ایرانسل با اکوسیستم استارتاپی، رویکرد این اپراتور را مشارکت به وسیله روش هایی از جمله تسهیم درآمد و واگذاری زیرساخت به کسب وکارهای نوپا عنوان و با اشاره به راه اندازی شرکت سرمایه گذاری ویستا در مجموعۀ ایرانسل، آن را بازوی سرمایه گذاری ایرانسل معرفی کرد و گفت که متقاضیان می توانند به وسیله کانال های متعدد ارتباطی، از جمله شبکه های اجتماعی، درخواست های خود در زمینۀ سرمایه گذاری را به ایرانسل ارسال نمایند.

عباسی آرند همچنین در پاسخ به پرسشی دربارۀ گلایه از آن چه سیاست های غیررقابتی اسنپ فود خوانده می گردد، توضیح داد: اسنپ فود یک مدل قرارداد معمولی و یک مدل قرارداد همکاری عالی طراحی نموده بود که در مدل معمولی انحصاری وجود نداشت؛ ولی در مدل عالی، در ازای دریافت مزایای بیشتر، رستوران ها متعهد می شدند که در ازای دریافت مزایای بیشتر، صرفاً با اسنپ فود همکاری نمایند. شورای رقابت که نخستین بار این سیاست را غیررقابتی ندانسته بود، در مرحلۀ دوم آن را غیررقابتی دانست و به این ترتیب به اسنپ فود دستور داده شد که مدل همکاری فوق را ادامه ندهد.

وی همچنین با تأکید بر این که ایرانسل به دنیا آمد که انحصار را از بین ببرد، با اشاره به شرایط رقابتی موجود در بازار خدمات دیجیتال، به شرکت بامیلو در گروه اسنپ اشاره نمود که امکان ادامۀ حضور در شرایط رقابتی برای آن فراهم نشد.

طراحی 1000 رک برای مرکز دادۀ عظیم ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل همچنین در پاسخ به پرسشی دربارۀ مرکز داده (Data Center) عظیم ایرانسل که روز 8 خردادماه 1399 در یک مراسم آنلاین، توسط رئیس جمهور و با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، طراحی وجود 1000 رک در این مرکز داده صورت گرفته و فضای فیزیکی نیز در همین ابعاد برای آن پیش بینی شده بود، البته در فاز نخست و به دلیل بعضی محدودیت ها، 407 رک اجرا شده و در فازهای بعدی سایر بخش ها نیز اضافه می گردد.

وی اضافه نمود: بخشی از خدمات این دیتاسنتر برای زیرساخت ایرانسل و بخش دیگر نیز برای استارتاپ هایی که به این خدمات احتیاج دارند، در نظر گرفته شده که به زودی سازوکار همکاری با شرکت ها در این زمینه اعلام خواهد شد.

عباسی آرند تأکید کرد: امروزه با وجود مراکز داده، برای ذخیره سازی اطلاعات، دیگر احتیاج نیست هر کسی در زیرزمین سازمانش سرور نصب کند.

وی همچنین دربارۀ پایداری شبکۀ ایرانسل در دوران رشد مصرف دیتا به خاطر خانه نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: شبکۀ ایرانسل از ابتدا برمبنای یک شبکۀ با قابلیت ارائۀ خدمات دیتا طراحی شده و در بحث دیتا، شبکۀ پایداری است که این امر، معمولاً در گزارش های رگولاتوری هم قابل مشاهده است.

وی اضافه نمود: در رقابت با سایر اپراتورها، باید گفت که ما پیش از بروز کرونا، پیش بینی هایی را در این زمینه انجام داده بودیم و با رشد مصرف، پیروز شدیم تا حد زیادی کیفیت شبکه را حفظ کنیم.

وی دربارۀ افت کیفیت خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) در بعضی مناطق، آن را ناشی از بعضی تداخلات رادیویی دانست و تأکید کرد که این مشکل تا حد زیادی رفع شده است.

فیبر، 5G، فرکانس

مدیرعامل ایرانسل همچنین دربارۀ حضور سهامدار خارجی ایرانسل در پروژه ارائۀ فیبرنوری به منازل (FTTH) توضیح داد: شرکت MTN قصد سرمایه گذاری در پروژۀ ارائۀ فیبرنوری به منازل را داشت و برای آن طرح تجاری هم تهیه نموده بود؛ اما با اتفاقات پیش آمده و اوج دریافت تحریم ها، پیش بینی صورت گرفته تحقق نیافت و امکان ادامۀ حضور این شرکت در پروژۀ مذکور فراهم نشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی دربارۀ بحث های موجود در خصوص تحویل فرکانس های 700 و 800 مگاهرتز از صداوسیما به شبکۀ تلفن همراه، توضیح داد: فرکانس برای هر کشور یک سرمایه است و هر کسی از آن استفاده می نماید، ضروری است به این نکته توجه کند.

وی اضافه نمود: فرکانس های پایین تر، پوشش بهتری فراهم می نمایند و قدرت نفوذ بیشتری به فضاهای داخلی ساختمان ها دارند و اپراتور می تواند با تعداد سایت های کمتر، پوشش بهتری ایجاد کند. در غیر این صورت، با توجه به محدودیت های موجود برای نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی و کمبود منابع اقتصادی، گسترش پوشش شبکه با مشکل روبرو می گردد.

عباسی آرند تأکید کرد: اعتقاد شخصی من این است که وزارت ارتباطات و صداوسیما باید با سعه صدر و حسن نیت، در این زمینه گفت وگو نمایند و به راهکار نهایی دست یابند.

وی در زمینۀ زمان تجاری سازی خدمات شبکۀ نسل پنجم اینترنت همراه (5G) نیز با بیان این که هم اکنون کمیته مشترکی در وزارت ارتباطات در حال آنالیز این مسأله است؛ ایجاد، توسعه و بهبود زیرساخت لازم و نیز ترویج و گسترش کاربردهای 5G در مراکز صنعتی را دو پیش احتیاج مهم برای توسعۀ شبکۀ نسل پنجم اینترنت همراه مطرح نمود.

دریافت جایزه اصلی گروه ام تی ان

مدیرعامل ایرانسل دربارۀ کسب رتبۀ برتر توسط ایرانسل در بین شرکت های گروه مخابراتی MTN و دریافت جایزۀ BRIGHT گفت: گروه ام تی ان چارچوب هایی برای ارزیابی شرکت های زیر مجموعه خود براساس استراتژی درخشان دارد و ایرانسل که در گذشته نیز جوایز زیر مجموعه این جایزه عظیم را دریافت نموده بود، در سال 2019 پیروز به دریافت جایزۀ برتر و اصلی در این زمینه شد.

وی همچنین با تأکید بر عدم ارسال پیامک های تبلیغاتی توسط ایرانسل، پیامک را یک کانال ارتباطی مرسوم در جهان برای ارتباط اپراتور با مشترکان اعتباری (Prepaid) عنوان و توضیح داد که با وجود این، ایرانسل طی یک سال گذشته، تعداد پیامک های مربوط به معرفی محصولات و خدمات خود به مشترکان را نیز کاهش داده است.

عباسی آرند همچنین بیان داشت: ایرانسل با توسعۀ اپلیکیشن ایرانسل من به عنوان نخستین برنامه مدیریت حساب کاربری مشترکان تلفن همراه در ایران، امکان مشاهده و آنالیز دقیق کارکرد سیم کارت را برای مشترکان خود فراهم نموده است.

مدیرعامل ایرانسل همچنین با توجه به گلایۀ بعضی کاربران اپلیکیشن لنز دربارۀّ عدم امکان مشاهدۀ زندۀ کنسرت آقای همایون شجریان در عید سعید فطر، تأکید کرد: همکاری ایرانسل با آقای همایون شجریان با هدف فرهنگی و اجتماعی و نه بیزینسی صورت گرفت و مشاهدۀ این کنسرت برای ایرانسلی ها رایگان بود و برای سایر کاربران هم رقم کمی به عنوان اشتراک اپلیکیشن در نظر گرفته شده بود.

وی اضافه نمود: پیش بینی می کردیم که تعداد مخاطبان آنلاین این کنسرت نهایتاً کمتر از یک میلیون نفر باشد، اما بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر آن را مشاهده کردند که این خود دستاورد عظیمی است.

وی تأکید کرد: در اجرای این پروژه بحث انحصارگری هم مطرح نبود، کما این که بعضی پلتفرم های حوزه خدمات ابری هم برای این پروژه به کار گرفته شدند.

عباسی آرند توضیح داد: به دلیل سیاست های اتخاذ شده در زمینۀ امنیت شبکه و پیشگیری از مواردی مانند حملۀ DDOS، هنگامی که با استقبال بسیار بیشتر از حد پیش بینی روبرو شدیم، متأسفانه امکان حضور کمتر از 50 هزار نفر از کاربران لنز در پخش زنده فراهم نشد، هر چند بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از کاربران لنز، پیروز به مشاهدۀ پخش زندۀ کنسرت شدند.

2121

منبع: خبرآنلاین

به "مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل به دنیا آمد که انحصار را از بین ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل به دنیا آمد که انحصار را از بین ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید