بایدها و نبایدهای استفاده از دکمه زنگ مهمانداران

به گزارش وبلاگ معماری، آیا می دانستید استفاده از دکمه زنگ هواپیما، آداب مختلف و باید و نبایدهای خاصی در جاهای مختلف دنیا دارد؟

بایدها و نبایدهای استفاده از دکمه زنگ مهمانداران

اگر مهمانداری را می شناسید یا صفحه کارکنان یک هواپیمایی را در یک شبکه اجتماعی دنبال می کنید، حتما باید درباره شکایت های آن ها درباره مسافرانی که از دکمه زنگ استفاده می کنند، شنیده باشید. آیا می دانید کارایی این دکمه چیست یا چه موقع باید از آن استفاده کرد؟

در اروپا و بخصوص آمریکای شمالی، قانونی وجود دارد که طبق آن دکمه زنگ را فقط و فقط باید در مواقع اضطراری فشار داد؛ برای مثال، اگر مریض هستید یا حال مسافر دیگری بد شد، یا اگر شاهد هر مورد دیگری بودید که گمان کردید مهماندارها باید بدانند، حتما دکمه را فشار دهید.

اگر نیمه شب باشد و شما خیلی تشنه باشید، و مسافر بین شما و راهرو نیز خواب باشد، مودبانه نیست که بیدارش کنید، پس در این صورت هم فشار دادن دکمه زنگ موردی ندارد.

دکمه زنگ

هنگام سرویس دهی غذا، یا زمانی که خدمه مشغول مرتب کردن کابین یا مدام در حال رفت وآمد هستند، صبور باشید. اگر در این زمان ها بخواهند به نیازهای شما رسیدگی کنند در کارشان اختلال ایجاد می شود. اگر روی جایگاه های نزدیک راهرو نشسته اید می تواند پاهای خود را به راحتی دراز کنید و از غذاخانه برای خود آب بیاورید، یا اگر در هواپیماهایی هستید که سلف سرویس هستند، می توانید خود کارهایتان را انجام دهید. مسافران هواپیماهای تجاری و فرست کلاس به طور معمول از سرویس دهی بیشتری برخوردار هستند، پس درصورتی که مسافر چنین هواپیماهایی بودید، راحت باشید و زنگ را به صدا دربیاورید؛ اما باز هم یادآوری می کنم اگر خدمه مشغول بودند سعی کنید هنگامی که رد می شوند، توجه شان را جلب کنید.

درصورت امکان از زبان بدن (حرکت دست یا دهان) برای نشان دادن درخواست خود استفاده کنید؛ برای مثال، در سفرهای خارجی می توانید با دست علامت حرف T را به نشانه کلمه Tea به معنای چای، حرف C به نشانه کلمه Coffee به معنای قهوه، یا حرکت آب خوردن برای نشان دادن درخواست یک لیوان آب را نشان دهید. آرام تشکر کردن (بیان تشکر بدون صدا)، یک لبخند یا نشان دادن قدردانی با دست همیشه محترمانه و پذیرفتنی است.

  • یک نکته مهم: به چراغ کوچکی که پس از فشار دادن زنگ خبر روی سر شما روشن می شود دقت کرده اید؟ اگر آن را دوباره فشار دهید زنگ برای شما غیرفعال می شود. اگر اشتباهی آن را چند بار فشار دادید، نگران نباشید. در برخی جایگاه ها این دکمه در جاهای غیرمعقولی تعبیه شده است، بنابراین این اتفاق بسیار می افتد.

در جاهای دیگر دنیا، بخصوص شرق و جنوب غربی آسیا از آنجا که خدمه و مهمانداران خیلی در راهرو رفت وآمد ندارند، از مسافران می خواهند تا درصورت نیاز زنگ را فشار دهند. اما باز هم شما باملاحظه باشید؛ اگر متوجه شدید حسابی مشغول کار هستند تا جایی که می توانید، صبر کنید. درغیراین صورت زنگ را به صدا دربیاورید، اما سعی کنید باعث آزار آن ها و بقیه نشوید. اگر پس از فشار دکمه زنگ از مهمانداران عکس العمل هایی چون آه کشیدن یا چرخاندن چشم مشاهده کردید به یاد داشته باشید که شما اولین کسی نیستید که آن زنگ را زده و ممکن است افراد قبلی واقعا باعث آزار شده باشند. مهماندار بودند شغل سختی است، پس سعی کنید آن ها را قضاوت نکنید.

متاسفانه درباره ایرلاین های ایرانی اطلاعاتی دردسترس نیست. لطفا تجربه خود را با ما و بقیه خوانندگان درمیان بگذارید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از وبلاگ معماری می توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "بایدها و نبایدهای استفاده از دکمه زنگ مهمانداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای استفاده از دکمه زنگ مهمانداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید