اعداد و ارقام مالی در هفته اول مهرماه 1400

به گزارش وبلاگ معماری، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته اول مهرماه 1400

66 درصد در برابر 2 درصد

بانک دنیای: بر اساس آمارهای دولتی ثبت شده تا اواسط ماه سپتامبر (کمتر از 20 روز قبل) حدود 66 درصد از جمعیت کشورهای پرعایدی دنیا دست کم یک دُز واکسن کووید-19 دریافت نموده اند؛ این رقم برای مردم کشورهای کم عایدی تنها 2 درصد است.

5.9 تریلیون دلار

صندوق بین المللی پول: در سال 2020 یارانه سوخت های فسیلی 5.9 تریلیون دلار هزینه مستقیم (دریافت قیمت کمتر از رقم واقعی) و غیرمستقیم (آلودگی محیط زیست) به اقتصاد دنیای هزینه تحمیل نموده است.

811 میلیون نفر و 17 درصد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو): در حالی که 811 میلیون نفر از جمعیت دنیا گرسنه می خوابند، سالانه 17 درصد از محصولات غذایی فراوری شده در دنیا دور ریخته می گردد.

82 هزار تن و 116 درصد

ویژوال کپیتالیست: در سال گذشته میلادی 82 هزار تن فلز لیتیوم در دنیا فراوری شد که این رقم نسبت به سال 2016 حدود 116 درصد افزایش نشان می دهد.

9.4 درصد

اداره تحلیل های مالی آمریکا (BEA): شهروندان آمریکایی در ماه آگوست 9.4 درصد از عایدی پس از کسر مالیات خود را پس انداز کردند.

11.5 میلیارد دلار

سی ان بی سی (CNBC): شرکت داروسازی مِرک میخواهد با پرداخت 11.5 میلیارد دلار مالکیت شرکت داروسازی اکسلرون فارما که در زمینه فراوری داروهای بیماران خاص فعالیت می نماید را در اختیار گیرد.

2 تریلیون دلار

سی ان بی سی (CNBC): بر اساس نتایج پژوهش مشترک شرکت های بین اند کامپنی، مایکروسافت و هلدینگ تماسک سنگاپور، کشورها جنوب شرق آسیا برای احداث زیرساخت های پایدار که می توانند نقش مهمی در کاهش اشاعه گازهای گلخانه ای در این منطقه پرجمعیت ایفا نمایند، احتیاج به حدود 2 تریلیون دلار سرمایه گذاری طی یک دهه آینده دارند.

1 میلیارد کاربر

سی ان ان: شرکت چینی بایت دنس مالک شبکه اجتماعی تیک تاک اظهار داشت که این شبکه اجتماعی به رکورد یک میلیارد کاربر فعال دست یافته است.

11.4 میلیارد دلار

بلومبرگ: شرکت خودروسازی فورد و هلدینگ انرژی SK Innovation در بیانیه ای از احداث 3 کارخانه مشترک فراوری باتری خودروهای برقی در آمریکا با سرمایه گذاری 11.4 میلیارد دلاری خبر دادند.

19.7 درصد

بلومبرگ: بر اساس گزارشی که اخیراً از سوی مؤسسه استاندارد اند پورز منتشر شده است، شاخص قیمت مسکن در آمریکا طی ماه ژوئیه سال جاری 19.7 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است که این رقم بالاترین نرخ تورم مسکن در آمریکا طی بیش از سه دهه اخیر به تعداد می رود.

10 میلیارد یوان

فایننشال تایمز: هلدینگ املاک و مستغلات اورگرند (Evergrande) که گفته می گردد طی ماه های اخیر برای بازپرداخت بدهی های خود دچار مسائل جدی بوده است، بخشی از سهام خود در بانک شنگ جینگ را به قیمت 10 میلیارد یوان (حدود 1.5 میلیارد دلار) به فروش رساند.

3.4 درصد

یورو استات: شاخص تورم مصرف نماینده در منطقه یورو طی ماه سپتامبر سال جاری 3.4 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد که این رقم بالاترین نرخ تورم در منطقه یورو طی 13 سال اخیر به تعداد می رود.

2.9 میلیون تن و 7.5 میلیارد یورو

یورو استات: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2020 مجموعاً 2.9 میلیون تن قهوه به ارزش 7.5 میلیارد یورو از کشورهای خارج از این اتحادیه وارد کردند.

7.5 درصد و 6.8 درصد

یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه آگوست سال جاری به ترتیب 7.5 و 6.8 درصد برآورد شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اعداد و ارقام مالی در هفته اول مهرماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته اول مهرماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید